مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان

افراد به دلایل مختلف ممکن است از کشور خود به کشوری دیگر مهاجرت کنند. یافتن شغل مناسب، زندگی دریک کشوربهتر، ادامه تحصیل،تجارت و کسب و کار بین المللی و مواردی ازاین قبیل ازجمله دلایل مهاجرت افرادمیباشد. مهاجرت معمولا به معنای کنارگذاشتن تمام آنچه تاکنون بوده ویک شروع مجدد درکشور مقصد میباشد. بنابراین کسانی که تصمیم به مهاجرت میگیرند ممکن است ترکیبی ازترس ومبهم بودن آینده رااحساس کنند. به هردلیلی که مهاجرت میکنید آشنایی با زبان انگلیسی برای شمایک ضرورت است. حتی اگر کشور مقصد انگلیسی زبان نباشد! اگرچه بخاطرراحت بودن یادگیری زبان انگلیسی اغلب افراد ترجیح میدهند یک کشور انگلیسی زبان رابرای مهاجرت انتخاب نمایند.

میزان آشنایی لازم با زبان انگلیسی در ابتدای مهاجرت بستگی به هدف شما دارد. کشورهای مختلف قوانین مختلفی در این زمینه دارند. تقریبا برای همه آنها آشنا بودن با زبان انگلیسی یکی از شروط پذیرش مهاجر است. ممکن است برای آن نیاز به مدارک بین المللی مانند تافل یا آیلتس باشد. اما در کل درباره کسی که با هدف آکادمیک و به قصد تحصیل مهاجرت میکند از همان ابتدا سختگیریهای بیشتری اعمال میشود تا کسی که با قصد سرمایه گذاری مهاجرت میکند. پس یکی از مسائل مهم، هدف شما از مهاجرت است. اگر کشور مقصد انگلیسی زبان نباشد باز هم (به دلیل بین المللی بودن این زبان) نیاز دارید تا حدودی آنرا بلد باشید.

قبل از برنامه ریزی برای مهاجرت این نکات را در نظر بگیرید

همانطور که ذکر شد ابتدا باید هدف از مهاجرت مشخص شود. آیا فرد به تنهایی مهاجرت می کند یا به همراه خانواده؟ آیا برای تحصیل به کشوری دیگر میرود یا برای کار یا اهداف دیگری دارد؟ آیادانشگاه یا محل کار او یا سفارت کشور مقصد مدرک زبان راجزءمدارک موردنیاز مهاجرت قرارداده است؟ آیا کشور مقصد انگلیسی زبان است؟ چه مدارکی به عنوان مدرک زبان بین المللی پذیرفته شده هستند؟ کدام مدرک به کار فرد مورد نظر می اید و برای او مفید وضروری است؟ چه کشورهایی انگلیسی زبان هستند و چه کشورهایی غیر انگلیسی زبان؟ برای برقرای ارتباط باافراد جامعه جدید چگونه زبان خود را تقویت کنیم؟ برای محیطهای آکادمیک ویا کاری وصنعتی چه مقدار نیازبه یادگیری زبان داریم؟

حتما بخوانید:  سیر تا پیاز اموزش زبان انگلیسی به کودکان در خانه از بدو تولد

سوالات بالا موضوعاتی است که حول محور زبان کشورمقصد وزبان بین المللی یعنی انگلیسی مطرح میشود. نکات مهم دیگری خارج ازاین حیطه نیز وجوددارند که بایدآنها رامدنظر قرارداد. مثلا: شرایط لازم برای مهاجرت به یک کشور خاص چیست؟ آیا سوابق کاری، تحصیلی وسن مابرای مهاجرت مناسب است؟ برای کسب درامد چه کاری قرار است انجام دهیم؟ چه مقدار درامد و چه مقدار هزینه خواهیم داشت؟ آیا با آب و هوای کشور مقصد میتوانیم سازگار شویم؟ با فرهنگ مردم آنجا چطور؟ برای برقراری ارتباط با جامعه و قرار گرفتن در جمعهای دوستانه چه کار باید بکنیم؟ در دانشگاه چه چالشهایی خواهیم داشت؟ در محل زندگی یا محیط کار چطور؟ رفت و آمد به ایران برای ما از نظر مالی و از نظر قانونی چند وقت یک بار امکان پذیر خواهد شد؟ آیا امکان رسیدن به اهداف خود در کشوری که برای مهاجرت انتخاب کرده ایم را خواهیم داشت؟

مسائل بسیار زیادی وجود دارد که قبل از مهاجرت باید در نظر گرفته شوند و در بالا به بخشی از آنها اشاره شد.

به عنوان مثال فردی که آب و هوای مرطوب را دوست ندارد بهتر است از مهاجرت به کشورهای پرباران مانند انگلستان صرف نظر کند. چرا که در آنجا معمولا هوا ابری یا بارانی است و بعد از مدتی در روحیه فرد تاثیر منفی خواهد داشت. یا بعنوان مثال کسی که تمایل دارد چندبار در سال به ایران بیاید بهتر است کشورهای نزدیک مانند ترکیه یا بعضی کشورهای اروپایی را برای مهاجرت انتخاب کند.

جمعیت کشور مقصد یا شهر خاصی که قصد سکونت در آنرا داریم نیز یکی از فاکتورهای مهم است. زندگی در شهری مانند نیویورک بدلیل شلوغی بسیار زیاد آن برای هرکسی خوشایند نیست. بعضی افراد از شلوغی زیاد، وجود آسمان خراشها و ترافیک بالای ماشینها در خیابان بیزارند. شاید همین موارد برای شخصی دیگر بسیار مطلوب و خوشایند باشد. در عوض ممکن است کسی به دنبال زندگی در یک مکان آرام و کم جمعیت با تراکم جمعیت پایین، خانه ویلایی بزرگ و دارای مزرعه باشد. و در عوض شخصی علاقمند به زندگی در یک آپارتمان کوچک در مرکز یک شهر پرجمعیت و با تراکم جمعیت بالا باشد.

حتما بخوانید:  6 مزیت دوزبانه شدن کودکان از دوران نوزادی

در englifun بیشتر درباره این چالشها صحبت خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.

چه کشورهایی انگلیسی زبان محسوب می شوند؟

شاید علت رایج بودن زبان انگلیسی راحت و روان بودن آن باشد. چرا که زبان انگلیسی واقعا ساده و قابل درک است و یادگیری آن نیز راحت است. اما یکی از مهمترین علل رواج زبان انگلیسی در بین ملتهای مختلف این است که در گذشته انگلستان یک قدرت بزرگ به شمار میرفت. زیرا این کشور دارای استعمارات بسیاری بود و همین باعث رواج زبان انگلیسی در نقاط مختلف دنیا گردید. کشورهای انگلیسی زبان را میتوان به دو شکل معنی کرد : 1. کشورهایی که زبان انگلیسی زبان رسمی آنهاست. و 2. کشورهایی که انگلیسی زبان رایج آنهاست. بعبارتی ممکن است زبان رسمی یک کشور مثلا هند زبان انگلیسی باشد ولی زبان رایج آن زبان دیگری باشد. در هند مردم به زبانهای هندی و اردو و بعضی زبانهای دیگر صحبت میکنند.

مهمترین کشورهای انگلیسی زبان شامل کشورهای بریتانیای کبیر(شامل انگلستان،اسکاتلند،ایرلند شمالی و جنوبی)، استرالیا،نیوزلند،کانادا ،آمریکا واکثریت کشورهای قاره آمریکا میباشد. فیلیپین،سنگاپور و هنگ کونگ در آسیا، موریس، لسنیت هلیا، نیجریه، آفریقای جنوبی در آفریقا،مالت،گرنزی،جزیره من،جبل الطارق و پالائو در اروپا،جزایر مارشال،میکرونزی، نائورو در اقیانوسیه جز کشورهای انگلیسی زبان هستند.

پورتوریکودرآمریکا، هند،مالزی،پاکستان درآسیا، فیجی،پاپوآ،گینه نو،جزایر سلیمان دراقیانوسیه،کامرون،تانزانیا،اوگاندا،غنا و چندکشور دیگردرآفریقا مناطقی هستند که به زبانهای دیگرصحبت میکنند. اما زبان رسمی آنها انگلیسی است. داشتن شناخت کافی در باره زبان کشورها به شما کمک میکند در انتخاب مقصد مهاجرت درست تر و با برنامه ریزی مناسبتر تصمیم بگیرید.

مزایای انتخاب کشورهای انگلیسی زبان بعنوان مقصد مهاجرت

کشورهایی مانند استرالیا، کانادا، آمریکا و انگلیس پرطرفدار برای مهاجرت هستند که انگلیسی زبان نیز هستند. اما چرا؟ این کشورها چه مزایایی دارند که افراد بسیار را سالانه جذب خود میکنند؟ برای پاسخ به این سوال بایستی مجموعه ای از فاکتورهای مهم در مهاجرت مورد بررسی قرار گیرند. یکی از این فاکتورها زبان است. ما بعنوان افراد غیر انگلیسی زبان در مدرسه یا خارج از آن برای یادگیری زبان جدید ابتدا زبان انگلیسی را انتخاب میکنیم. چون یک زبان بین المللی است. با کمک آن میتوانیم حتی در تمام دنیا ارتباط برقرار کنیم. در اینترنت جستجو کنیم. در دانشگاه تحصیل کنیم. در محل کار ارتباط برقرار کنیم و موارد مشابه دیگر.

حتما بخوانید:  بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی در خانه چیست ؟

بعنوان مثال دو دانشجو را در نظر بگیرید که برای ادامه تحصیل مهاجرت میکنند. یکی به روسیه و دیگری به استرالیا. هردوی آنها مدرک تافل دارند. اما کسی که به استرالیا مهاجرت کرده است مشکل خاصی در ارتباط با جامعه نخواهد داشت. چرا که زبانی که بخوبی یاد گرفته زبان اصلی کشور مقصد است. در محل زندگی، کار، تحصیل، جامعه، فروشگاه، خیابان، اداره ها، فروشگاه، مکانهای تفریحی و هر جای دیگری همه به این زبان صحبت میکنند. اما برای فردی که به روسیه رفته است اوضاع قدری پیچیده تر است. ممکن است در محل کار یا در دانشگاه استفاده از زبان انگلیسی برای همه اجبار باشد که در اینصورت بخشی از مشکلات حل میشوند. اما در جامعه چطور؟ در زمان خرید، در ارتباط با همسایگان، در انجام کارهای اداری، در باشگاه، اتوبوس و مترو، در برخورد با افراد جامعه چه اتفاقی میفتد؟  در اینصورت اگرفرد نتواند ارتباط برقرار کند به مرور منزوی میشود، در انجام بسیار امور به مشکل میخورد و حتی ممکن است این مساله باعث دلزدگی و پشیمانی او شود. اگر دانشگاه یا محل کار نیز روی زبان روسی تاکید کنند در اینصورت احتمالا او باید قبل از شروع به تحصیل یک دوره آموزشی زبان روسی را نیز طی کند که زمان زیادی را نیاز خواهد داشت.

این تحلیلها جنبه کلی دارند و هدف ما روشن کردن دغدغه هایی است که ممکن است برای شما بوجود آید. قصد دلسرد کردن شما را از این تحلیلها نداریم و این تحلیلها در بعضی شرایط کمرنگتر میشوند. مثلا تعداد زیادی از ایرانیها بخصوص شهرهای آذری زبان با زبان ترکی استانبولی آشنا هستند. و مشاهده میکنیم که بسیاری از کسانی که به ترکیه مهاجرت میکنند از بین این افراد هستند. و بسیار موفق اند. چرا که به زبان آن کشور تسلط دارند. پس اگر کشور مقصد شما انگلیسی زبان نیست سعی کنید قبل از مهاجرت برنامه ریزی درستی جهت آشنایی با زبان و فرهنگ کشور مقصد داشته باشید تا با مشکل خاصی در برقراری ارتباط نداشته باشید. فراموش نکنید که برقراری ارتباط یک اصل مهم در زندگی انسانهاست.

Trackback from your site.

Leave a comment

کلاس آنلاین

تعیین سطح آنلاین
ثبت نام رایگان
کلاس های آنلاین
کلاس های حضوری
کلاس فیلم و انیمیشن
کلاس بحث ازاد
کلاس IELTS
کلاس TOEFL
اتاق زبان Chat rooms
اساتید زبان

دانلودها و محصولات

فیلم های fun
فیلم های موضوعی آموزشی
فیلم های کلاس ها
Pdf ها و مقالات
پکیج های آموزشی
تبدیل امتیاز باشگاه به وجه نقد
سفارش آنلاین
پکیج های آموزشی کودکان

englifun

مشخصات تماس:

مجید احمدی : 09127067658